Rezervace místností v kalendáři Outlook

Nově spuštěný rezervační systém je jediným podporovaným způsobem rezervace místností, proto mu prosím věnujte pozornost. Papírová agenda byla zrušena, protože ji nelze s elektronickou kombinovat.

Rezervace jsou dostupné všem zaměstnancům s účtem v doméně lfukpl. Pokud účet nemáte (např. zaměstnanci FN), je nutné o rezervaci požádat na sekretariátu děkana LF. Lze též požádat některého z účastníků schůzky, který účet má, aby schůzku založil, a tím rezervaci učinil.

KTERÉ MÍSTNOSTI LZE PŘES OUTLOOK ZAREZERVOVAT?

Aktuálně lze přes kalendář Outlook rezervovat následující místnosti:

  • 3.93 – Jednací místnost
  • 2.109 – Jednací místnost
  • 2.95 – Jednací místnost
  • 2.92 – Jednací místnost Kolegia děkana LFP
  • 1.15 – Multimediální studio

Pozn.: Pokud by v budoucnu došlo k přidání rezervace pro další místnosti, automaticky se zobrazí v seznamu místností v Outlooku (viz níže).

JAK SI ZAREZERVUJI SCHŮZKU V DANÉ MÍSTNOSTI PŘES KALENDÁŘ OUTLOOK?

Máme průběžně v provozu různé verze Outlooku, z toho důvodu návod neobsahuje obrázky konkrétního prostředí, které se může lišit, ale všeobecně platný postup.

  1. Otevřete kalendář v Outlooku
  2. V horní liště vyberte možnost „Nová schůzka“
  3. Zadejte základní informace
    • Název události
    • Účastníci schůzky (v případě, že chcete pozvat konkrétní osoby)
    • Přidat místo konání – přes tlačítko „Místnosti“ nebo „Místo“ vybrat požadovanou místnost a potvrdit výběr tlačítkem OK
    • Datum, čas zahájení a ukončení (lze zadávat i opakované akce – např. 1x za 14 dní)
  1. Zkontrolujte e-mail – po odeslání schůzky přijde potvrzovací e-mail
    • Pokud by byla schůzka ze strany místnosti odmítnuta, v e-mailu je napsán důvod, proč nelze schůzku uskutečnit (většinou to bude z důvodu obsazenosti)
    • E-mail přijde pouze organizátorovi – tzn. v případě, že z nějakého důvodu schůzka v dané místnosti být nemůže, organizátor musí schůzku aktualizovat (přesunout do jiné volné místnosti nebo na jiný čas) nebo příp. pozvánku zrušit

Upozornění:

  • Místnosti se v prostředí Outlooku chovají jako uživatelé (mají vlastní e-mailovou adresu) a po přidání místa konání do schůzky se místnost zároveň automaticky stává jedním z účastníků schůzky. Následně pak přijímá a odmítá schůzky podle toho, jak „má čas“ (podle svojí obsazenosti).
  • Schůzku zakládáte vždy pod svým jménem (přes pracovní e-mail xxx@lfp.cuni.cz). Není možné zadávat schůzku přímo do kalendáře konkrétní místnosti, vždy musíte jít přes svůj osobní kalendář a místnost do schůzky přidat.

KDE NAJDU OBSAZENOST MÍSTNOSTÍ?

A) Chci znát obsazenost jednorázově při plánování schůzky:

  1. Ujistěte se, že máte ve schůzce přidanou konkrétní místnost, příp. další účastníky, které chcete pozvat
  2. V horní liště klikněte na „Pomocník pro plánování“
  3. Zobrazí se kalendář s barevně vyznačenými časový sloty zvolené místnosti, příp. i dalších účastníků
  4. Dole v okně najdete vysvětlivky – zpravidla barevně vyznačený úsek značí, že místnost je v daném čase obsazena nebo že pozvaný účastník má již v kalendáři na tento čas jinou akci

Pozn.: Obsazenost místností odpovídá realitě, obsazenost kolegů nemusí být přesná. Ne každý si ve svém Outlooku vede přesný kalendář a statusy obsazenosti na denní bázi. Proto je potřeba brát průniky volných časů kolegů jako nezávazné.

B) Rezervace dělám častěji a chci mít průběžně přehled o obsazenosti jednotlivých místností:

  1. V horní liště vyberte možnost „Přidat“ > „Ze seznamu místností“
  2. Vyberte si jednu nebo více místností, jejichž kalendáře chcete vidět, a potvrďte tlačítkem OK
  3. V levém postranním bloku se zobrazí kalendáře nově přidaných místností (lze si je zobrazovat a skrývat podle potřeby)

K ČEMU SLOUŽÍ DOTYKOVÉ PANELY PŘED JEDNACÍMI MÍSTNOSTMI?

Rezervační panely mají pouze informativní charakter a odráží skutečný stav rezervací provedených přes Outlook.

  • Barevné podsvícení – pokud boky panelu svítí zeleně, je místnost v danou chvíli prázdná, pokud červeně, probíhá uvnitř schůzka
  • Zobrazení naplánovaných schůzek – na panelu si lze zobrazit kalendář obsazenosti dané místnosti
  • Prodloužení schůzky v jejím průběhu – pokud se vám protáhne již probíhající schůzka, můžete si ji na panelu prodloužit (lze prodloužit maximálně do začátku další naplánované schůzky)

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *