Helpdesk LFP – praktické informace, využití a výhody

Helpdesk je celouniverzitní projekt, jehož cílem je standardizovat uživatelskou (nejen IT) podporu napříč UK. Helpdesk je centrální systém, který slouží k hlášení poruch a požadavků, například při řešení technických potíží nebo žádostí o nové služby. Umožňuje zadat váš požadavek jednoduše online, sledovat jeho stav a komunikovat s týmem, který se o vyřešení postará.

NĚKOLIK PRAKTICKÝCH INFORMACÍ K ZAHÁJENÍ PROVOZU NAŠEHO HELPDESKU:

  • Aktuální stav spuštění:  Po odzkoušení funkčnosti odděleními děkanátu, je nyní Helpdesk k dispozici všem zaměstnancům LFP.  
  • Studentská verze: Helpdesk se připravuje také pro studenty, kteří již částečně mají přístup v rámci RUK a KAM. Na LFP je příprava studentské části stále v procesu. 

Continue reading →

Přesměrování e-mailů z Office 365 na fakultní adresu

Kromě oficiální e-mail adresy jmeno.prijmeni@lfp.cuni.cz má každý zaměstnanec a student LFP také automaticky přiřazen univerzitní e-mail ve tvaru OsobníČíslo@o365.cuni.cz. Tento e-mail slouží pro M365 cloudové služby, tedy jsou na něj zasílána např. upozornění z MS Teams. Pro zaměstnance a studenty je proto nezbytné sledovat i tuto e-mailovou schránku. Abyste se nemuseli do této schránky pravidelně přihlašovat, je nejjednodušším řešením přesměrování všech příchozích e-mailů z adresy v Office 365 na běžně využívanou e-mailovou adresu – tj. fakultní (jmeno.prijmeni@lfp.cuni.cz). 

NÁVOD NA PŘESMĚROVÁNÍ

Continue reading →

Zapnutí upozornění v Teams

NOVĚJŠÍ VERZE TEAMS

  • Nejdříve si zvolte výchozí nastavení – klikněte na tři tečky vedle profilového obrázku v Teams (vpravo nahoře) a vyberte možnost Nastavení

  • Po rozkliknutí nastavení zvolte v levém postranním bloku Oznámení a aktivita

Continue reading →

Rezervace místností v kalendáři Outlook

Nově spuštěný rezervační systém je jediným podporovaným způsobem rezervace místností, proto mu prosím věnujte pozornost. Papírová agenda byla zrušena, protože ji nelze s elektronickou kombinovat.

Rezervace jsou dostupné všem zaměstnancům s účtem v doméně lfukpl. Pokud účet nemáte (např. zaměstnanci FN), je nutné o rezervaci požádat na sekretariátu děkana LF. Lze též požádat některého z účastníků schůzky, který účet má, aby schůzku založil, a tím rezervaci učinil.

KTERÉ MÍSTNOSTI LZE PŘES OUTLOOK ZAREZERVOVAT?

Aktuálně lze přes kalendář Outlook rezervovat následující místnosti:

  • 3.93 – Jednací místnost
  • 2.109 – Jednací místnost
  • 2.95 – Jednací místnost
  • 2.92 – Jednací místnost Kolegia děkana LFP
  • 1.15 – Multimediální studio

Continue reading →

Video LFP

Službu k přehrávání video souborů https://video.lfp.cuni.cz zajišťuje oddělení CIT LFP. Odkazy na tyto video soubory jsou uvedeny u příslušných výukových materiálů v LMS Moodlu.

V případě technických problémů nebo jiné nefunkčnosti kontaktujte administrátora:
Ing. Bc. Milan Dvořák (milan.dvorak@lfp.cuni.cz)

ZOOM Meetings: Jak začít

Lektor: MUDr. Daniel Rajdl, Ph.D.
Termín: 2. 3. 2021 14:00 až 15:00

Úvodní přednáška o použití ZOOM Meetings pro výuku na Univerzitě Karlově. Od orientace v prostředí přes naplánování místnosti, použití interakce během výuky, sdílení obsahu až po základní zásady distanční výuky.

Distanční zkoušení v Moodle s pomocí ZOOM for Meetings

Ústřední knihovna a Centrum pro podporu elearningu organizovala školení Distanční zkoušení v Moodle s pomocí ZOOM for Meetings

Proběhlo pondělí 25. ledna 2021 od 14:00 – 15:30
⇒ Lektor: MUDr. Daniel Rajdl | LF Plzeň

Během webináře lektor představil princip zabezpečení on-line testů v Moodle pomocí Safe Exam Browseru (SEB). Demonstroval použití SEB z pohledu studenta a z pohledu pedagoga. Zmínil výhody a nevýhody tohoto přístupu a nastínil pedagogické zásady pro efektivní zabezpečení online testů.