Helpdesk LFP – praktické informace, využití a výhody

Helpdesk je celouniverzitní projekt, jehož cílem je standardizovat uživatelskou (nejen IT) podporu napříč UK. Helpdesk je centrální systém, který slouží k hlášení poruch a požadavků, například při řešení technických potíží nebo žádostí o nové služby. Umožňuje zadat váš požadavek jednoduše online, sledovat jeho stav a komunikovat s týmem, který se o vyřešení postará.

NĚKOLIK PRAKTICKÝCH INFORMACÍ K ZAHÁJENÍ PROVOZU NAŠEHO HELPDESKU:

  • Aktuální stav spuštění:  Po odzkoušení funkčnosti odděleními děkanátu, je nyní Helpdesk k dispozici všem zaměstnancům LFP.  
  • Studentská verze: Helpdesk se připravuje také pro studenty, kteří již částečně mají přístup v rámci RUK a KAM. Na LFP je příprava studentské části stále v procesu. 

  • Design a vzhled GLPI: Vzhled GLPI je předdefinovaný a nelze jej významně upravovat. GLPI nebyl vybírán LFP a uznáváme, že právě design není nejsilnější stránkou systému. Prosíme o toleranci v tomto směru– snažíme se nedostatky zmírnit kvalitou popisů a struktury formulářů. 
  • Testovací provoz: Helpesk je živý systém, používaný uživateli UK, s tisíci aktivních tiketů od uživatelů. Pokud budete chtít systém zkoušet, uvádějte prosím do formuláře, že jde o test. Zkusit si to je možné, ideálně však prosíme, zadávejte reálné požadavky. 
  • Alternativní způsoby zadávání: Stále přijímáme požadavky i telefonicky a e-mailem, avšak prioritně prosíme o využívání helpdesku. Díky tomu získáme řadu výhod, které jsou dále uvedeny níže.

HLAVNÍ VYUŽITÍ HELPDESKU

Helpdesk je centrální systém pro hlášení a správu požadavků a poruch. Je určen k tomu, abyste mohli: 

  • Nahlásit technické problémy (např. závady HW/SW, odborné poradenství). 
  • Požádat o nové služby a změny (např. přidělení certifikátu, změny oprávnění). 
  • Efektivní komunikace mezi zadavateli a řešiteli pomocí integrovaných workflow, přesně na míru naší univerzity včetně centrálních týmů, jako je UVT nebo Centrální knihovna. 
  • Získání užitečných informací – při zadávání požadavků jsou k dispozici rady, odkazy na návody a obvyklé postupy, které vám mohou pomoci najít efektivní řešení. 

JAKÉ VÝHODY HELPDESK PŘINÁŠÍ?

  • Jednoduché podání požadavků: Můžete snadno zadat svůj požadavek online, aniž byste museli čekat na telefonní linku nebo e-mailovou odpověď. 
  • Sledování stavu: Umožňuje vám sledovat stav svého požadavku od zadání až po vyřešení. 
  • Transparentnost: Vaše požadavky jsou v systému přehledně dostupné a můžete kdykoliv zjistit, jak probíhá jejich řešení. 
  • Rychlejší a efektivnější řešení problémů: Systém automaticky přiřadí vaše požadavky správným specialistům, což zkrátí čas na jejich vyřízení. 
  • Záznam historie požadavků: Máte přístup k historii všech svých dříve řešených požadavků, což usnadňuje řešení opakujících se problémů. 

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *